Ce ai voie sa mananci si ce nu cand alaptezi

Ce ai voie sa mananci si ce nu cand alaptezi

 Daca ti-ai petrecut cele noua luni cat ai fost insarcinata atenta la alimentele pe care le-ai consumat, sa nu te necajesti ca acum, cand bebelusul a venit si trebuie sa-l alaptezi, o iei de la capat. Oricum, restrictiile nu mai sunt chiar atat de multe si, in general, poti sa mananci, cu masura, cam tot ce iti doresti. E bine sa ai mese regulate si sa te hranesti bine. Si cand spun asta nu ma refer la cantitatea de alimente, ci la nutrientii pe care trebuie sa ti-i asiguri.

Unele mamici sunt mai norocoase si pot manca aproape tot ce vor, in timp ce altele trebuie sa excluda anumite alimente. Aceasta depinde de reactia pe care i-o provoaca bebelusului tau. Este adevarat ca anumite alimente, puternic aromate, pot schimba gustul laptelui. Insa, copilul se obisnuieste inca din perioada intrauterina cu aroma predominanta in dieta ta si aceasta pentru ca acea aroma ajunge si in lichidul amniotic. In acest caz, nu este nicio problema pentru bebelus, care este deja obisnuit cu gustul.

Uneori, nou-nascutul poate deveni agitat sau poate avea gaze dupa ce ai consumat un aliment anume si apoi il alaptezi. Daca observi aceasta, te sfatuiesc sa excluzi acel aliment din dieta ta pentru cateva zile. Iar ca sa testezi daca intr-adevar aceasta a fost cauza neplacerilor copilului tau, poti reintroduce acel aliment. Daca observi aceeasi reactie, ia-ti adio de la acel fel de mancare sau ingredient, pe care-l poti consuma linistita dupa ce inchei cu alaptatul.

Cat timp iti hranesti copilul la san este bine sa eviti:

– Alcoolul. O cantitate mica nu-i va face niciun rau bebelusului, mai ales daca nu alaptezi imediat. Insa este exclus sa bei constant sau in cantitati mari. Exista o vorba care spune ca e bine sa bei bere, pentru ca vei avea mai mult lapte. Sa stii ca este fals! Dupa cum arata cercetarile, berea chiar scade cantitatea de lapte produsa.
– Cafeaua. La fel ca si in cazul alcoolului, o cantitatea mica este permisa, insa nu mai mult, pentru ca ajunge in laptele pe care-l bea copilul tau.
– Multe mame au probleme daca mananca ciocolata, scortisoara, chili sau curry. Daca observi ca nu-I priesc nici copilului tau, evita.
– E mai bine sa ocolesti legumele care baloneaza (mazare, varza, conopida, broccoli, castraveti, usturoi).
– Si de asemenea, fructele cu efect laxativ (ciresele, prunele, perele).

fructe Cat despre ce este indicat sa mananci atunci cand alaptezi, raspunsul este simplu. Iti trebuie o dieta sanatoasa, ceea ce inseamna cereale integrale, paine integrala, carne si lactate slabe, peste de doua ori pe saptamana (chiar daca este mai gras nu-i nimic! E sanatos!), multe legume, fructe si o cantitate suficienta de apa. Nu e greu, nu? Cat despre scaderea cantitatii de lapte, sa stii ca aceasta poate fi cauzata de foarte multe lucruri – de la un program prea rigid de alaptare a copilului, probleme medicale si pana la stres. Dar daca ai intrebari pe aceasta tema, trebuie doar sa-mi spui intr-un comentariu si iti voi raspunde.

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website

.