Cum sa reduci eficient si sanatos kilogramele acumulate dupa nastere

Cum sa reduci eficient si sanatos kilogramele acumulate dupa nastere

Multe proaspete mamici se necajesc, dupa nastere, din cauza problemei kilogramelor in plus. Aceasta pentru ca se asteapta ca, odata incheiata sarcina, sa revina rapid la silueta de odinioara – ceva de genul ”Daca am nascut, de ce mai am burta?”. Insa organismului ii trebuie timp pentru a se reface, iar o cura drastica de slabire, in aceasta perioada, nu este de dorit. Iar cand spun asta ma refer atat la sanatatea ta, cat si a nou-nascutului, mai ales daca il alaptezi. Ce trebuie sa faci? Iata cateva sugestii, pe care, daca le vei urma, sanatatea ta va avea de castigat nu numai acum, ci si pe termen lung.

1. Renunta la alimentele care contin calorii goale, in favoarea super- alimentelor. Prajiturele si alte dulciuri, alcoolul si bauturile carbogazoase, la fel mancarurile tip fast food – toate acestea contin calorii goale – te ingrasa, dar nu te hranesc. Asa ca alege carne slaba de pui si alimente bogate in calciu (lapte, iaurt, branza), verdeturi si cereale integrale. Somonul este un super-aliment si, pentru ca este bogat in acizi grasi Omega 3, este foarte sanatos si pentru bebelus.

Morcov 300x1692. Ce faci daca simti nevoia sa ”rontai” ceva? Aceasta nu este doar o preferinta a ta, ci a multor femei, care simt nevoia sa manance ceva intre mese. Alege si de aceasta data fructe proaspete sau din compot, cereale neindulcite, ”sticks-uri” de morcov sau telina – care are calorii negative, adica orgamismul consuma mai multe calorii sa o digere decat contine aceasta radacinoasa.

3. Alapteaza copilul! Cateva sute de calorii se pierd zilnic doar pentru ca-ti hranesti copilul la san. Multe femei recunosc faptul ca alaptatul le-a ajutat sa revina mai usor la greutatea de dinainte de sarcina.

Apa4. Bea apa! Uneori uitam pur si simplu cat de important este pentru sanatatea noastra sa bem suficienta apa. Dar daca iti voi spune ca organismul tau arde mai putine calorii daca esti deshidratata, poate ca iti vei aminti! In plus si pofta de rontait se diminueaza. Nu astepta pana ti se face foarte sete. Bea macar cate un pahar cu apa de cate ori alaptezi.

5. Daca simti nevoia sa impulsionezi putin procesul, poti face gimnastica, insa e bine sa te sfatuiesti cu medicul tau si sa stabilesti cand este cel mai potrivit moment pentru aceasta. Incepe cu miscari usoare si creste progresiv la serii de 30 de minute de 5 ori pe saptamana. Insa daca pui copilul in port bebe si iesi la o plimbare in parc si aceasta, cu siguranta, iti va fi de ajutor.

Somn 300x2006. Dormi cel putin 7 ore, chiar daca nu sunt legate. Studiile arata ca mamele care dorm 5 ore sau mai putin pe noapte pierd mai lent in greutate decat acelea care au un program de somn cat de cat normal.

7. Mesele mici si regulate ajuta foarte mult! Daca mananci cate putin si des aceasta te va ajuta sa te simti si satula si plina de energie toata ziua. Nu sari peste mese, mai ales peste micul dejun, pentru ca efectul va fi exact pe dos. Vei ajunge sa alegi alimente pline de grasimi sau zahar ca sa-ti potolesti foamea. Iar ce e mai important – daca nu te hranesti suficient, corpul tau va incetini rata arderii caloriilor – adica slabesti mai greu!

8. Stabileste-ti teluri rezonabile! Daca iti propui sa slabesti 4 kg pe luna nu vei face decat sa te stresezi singura si sa fii nefericita ca nu ti-ai atins scopul. Ai acumulat acele kilograme in 9 luni. Lasa un pic de timp organismului sa-si revina si ai rabdare. Chiar daca slabesti o jumatate de kilogram pe luna tot este foarte bine. Este mult mai sanatos si rezultatul va fi durabil!

9. Daca ti se pare ca tot nu este suficient, poti apela la un nutritionist care sa-ti faca o dieta speciala pentru proaspete mamici sau care alapteaza. Nu trebuie sa treci singura prin asta si mai ales fereste-te sa transformi totul intr-o drama. Solutii exista si sunt la indemana. Trebuie doar sa te interesezi.

Iar pe mine ma gasesti aici pentru orice intrebare vrei sa-mi adresezi. Lasa-mi un comentariu si iti voi raspunde.

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website

.